平岡斉士(2020)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第12回・最終回)授業改善は終わらない.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 61(3),268-272 CiNii
平岡斉士(2020)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第11回)IDを導入している授業改善の事例.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 61(2),184-189 CiNii
平岡斉士(2020)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第10回)定番を疑ってみよ.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 61(1),86-90 CiNii
平岡斉士(2019)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第9回)お悩み解決の振り返り.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 60(12),1052-1057 CiNii
平岡斉士(2019)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第8回)レンガ積みよりペンキ塗り.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 60(11),952-957 CiNii
平岡斉士(2019)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第7回)授業のブロック化はいいことずくめ.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 60(10),878-883 CiNii
平岡斉士(2019)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第6回)学習は応用するまでが学習.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 60(9),776-781 CiNii
平岡斉士(2019)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第5回)テストは最初から公開すべき.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 60(8),696-701 CiNii
平岡斉士(2019)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第4回)グループワークは人のためならず.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 60(7),576-581 CiNii
平岡斉士(2019)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第3回)知識は暗記するものではなく使うもの.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 60(6),476-482 CiNii
平岡斉士(2019)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第2回)時間が足りないのは講義をするから!?.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 60(5),396-399 CiNii
平岡斉士(2019)核心に迫る授業改善 インストラクショナルデザインによる事例検討(第1回)アテンションをプリーズしない.看護教育 = The Japanese journal of nursing education 60(4) ,306-311 CiNii
書籍
Spector, J. M., Lockee, B. B., & Childress, M. D.(Eds.),Nemoto, J. & Suzuki, K. (担当:共著, 範囲:A systems thining approach to a story-centered curriculum design and application in Japanese higher education.)(2020)Learning, Design, and Technology: An International Compendium of Theory, Research, Practice and Policy.AECT-Springer Major Reference Work (MRW)
国際会議
14th International Technology, Education and Development Conference
Kubota, S.I., & Matsuba, R.(2020.3)CONSIDERATIONS FOR CLASSIFICATION OF LEARNING BEHAVIORAL TYPES FOCUSING ON PERIODICAL ONLINE QUIZZES IN BLENDED LEARNING COURSE.14th International Technology, Education and Development Conference
2019 4th International Conference on Information Technology (InCIT)
Kita, T., Nagaoka, C., Hiraoka, N., & Dougiamas, M. (2019.10)Implementation of Voice User Interfaces to Enhance Users’ Activities on Moodle.2019 4th International Conference on Information Technology (InCIT), Bangkok, Thailand,104-107 論文
Instructional Design Seminar for Local Governance Trainers and Adult Training Experts
Suzuki, K. (2019.8)Basic principles of the instructional design for adult education (Invited Special Keynote Lecture).Instructional Design Seminar for Local Governance Trainers and Adult Training Experts in Nepal August 19, 2019,Local Development Training Academy, Nepal
ICoME 2019(International Conference for Media in Education)
Suzuki, K., Ito, T., & Kitazume, A.(2019.7)Output-centered training design: A JICA project at Ethiopian Water Technology Institute.A paper presented at International Conference for Media in Education (ICOME) 2019,China Capital Market Institute,Shenzhen, China (Proceedings of ICOME2019), 236-241 論文
International Joint Conference on Information, Media and Engineering (IJCIME2019)
鈴木克明(2019.12)Design Principles of Higher Education Proposed toward Super-Smart Society (Invited Keynote).International Joint Conference on Information, Media and Engineering (IJCIME2019)
ICoME 2019(International Conference for Media in Education)
Suzuki, K.(2019.7.24)Japanese Society 5.0 and AI. In A. Zhao (Chair), Invited Panel: AI in Education(China-Japan-Republic of Korea).International Conference for Media in Education (ICOME) 2019,China Capital Market Institute,Shenzhen, China. リンク